De mestr@ a mestr@

Bloc de Carme Barba

El seny del professor Manuel Área

Posted by carmebarba a setembre 20, 2008

Els darrers mesos ha sorgit diversos “estudis” que sembla que demostren que amb els ordinadorsi altres estris tecnològics,  els nens aprenen més, curiosament , no en llegeixo cap que demostri que aprenen més (o menys) amb una metodologia innovadora , constructivista, de treball cooperatiu, etc..etc..

Sortosament tenim veus assenyades de professors de gran prestigi que amb les seves sàvies paraules posen com a mínim dubtes raonables a aquests estudis

Com el professor Manuel Área en el seu blog amb el post “¿Enseñan más los ordenadores que los libros?”

en destaco un fragment però en recomano la lectura completa

El conocimiento pedagógico nos indica que influye más en el aprendizaje el método y la práctica docente que el empleo de un medio o artefacto concreto. Por ejemplo, un profesor puede usar en el aula la computadora al servicio de los modelos más tradicionales de enseñanza (transmitir información, elaborar ejercicios repetitivos, cumplimentar test memorísticos). O por el contrario, otro docente puede usar los libros de una forma creativa que les requiera a los alumnos buscar información, analizarla, debatirla, reflexionar sobre la misma de forma individual y colectivamente.http://ordenadoresenelaula.blogspot.com/2008/09/ensean-ms-los-ordenadores-que-los.html

Dies enrere publicàvem un altre  excel·lent article en la mateixa línia de saviesa i seny del professor Jarbas N. Barato ,”Teconologia i imaginació” el torno a recomanar per si encara algú no l’ha llegit

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: